Blåvand i Balance
arbejder ud fra følgende overordnet temaer
- Kommunikation og interessevaretagelse
- Udvikling af by, stedet og destinationen
- Udvikling af lokal turismestrategi, herunder produktudvikling.
Vi er nysgerrige og vil kende vores styrker, svagheder, muligheder og trusler for fremtiden og arbejde konstruktiv med omgivelserne, det lokale samt fremtiden!
Styrker
- Helårsdestination
- Stor volume - omsætning
- Beliggehed ved Vesterhavet, tæt på det tyskemarked og trekantsområdet
- Stærkt brand
- Alle skal igennem byen
- Stærk kombination af udvalg i "ferieform"
- Fantastisk natur
- Det fedeste kvalitetsudvalg af feriehuse
- Attraktiv investeringsområde
Muligheder
- Definere vores brand og hvilke målgrupper vi vil
- Tilbyde flere småopholds-produkter og koncepter
- Udvikle og have flere oplevelsesøkonomiske produkter indenfor eksempelvis kultur, outdoor og regenerativ temaer (greenstay)
- Udvikle handelslivet for lokale samt nærområdet
- Interessearbejde for at skabe opbakning og solide data
- Tage på fællesstudieture til steder, der proaktivt har taget ansvar for egen udvikling og udviklet sig; Harzen, Mallorca eller Blokhus
Trusler
- sværere rammebetingelse
- Manglende opbakning politisk og hos myndigheder
- Vi får "overturisme" prædikatet
- Negativ presse
- Andre destinationer/steder tager teten, udvikler sig og appellerer til vores publikum
- Indførsel af nye regler for udlejning (begrænsninger)
- Tiltrækker for mange billige outlet-butikker